Köprülü Otomotiv Başarı Hikayesi

Köprülü Otomotiv ve Endüstri Ürünleri San. Tic. A.Ş.

1958 yılında Konya Ticaret Odası'na Köprülü Halıcılık olarak kayıt olan firma, 1991 yılından bu yana anonim şirket olarak ticari faaliyetlerini sürdürmektedir...Devamı

Algida, Avrupa'ya Konya'dan açılacak

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

22.03.2012 Perşembe - İSTANBUL

Algida Türkiye, Konya'da 100 milyon dolarlık yatırım yapacağını açıkladı. 2013 yılında devreye girecek yeni üretim tesisi için 295 kişilik yeni istihdam yaratılacak.

 

Algida, Çorum'dan sonra Türkiye'deki ikinci fabrikasını Konya'da açıyor. Toplam 100 milyon dolara mal olacak yeni fabrika, ilk etapta 80 milyon litrelik üretim yapacak. Çorum fabrikasında daha çok Türki cumhuriyetlerine ihracat yapan Algida Türkiye, 2013 yılında faaliyete geçecek Konya fabrikasından Avrupa'ya ihracat yapmayı hedeflediğini açıkladı.

Dondurma pazarına girdikleri 1990 yılından bu yana 13 kat artan tüketim hacmi ile birlikte Türkiye ile ilgili hedeflerini de büyüten Unilever, Algida markası tek seferdeki en büyük yatırımını Konya'ya yapıyor. Geçtiğimiz yıl işareti verilen yatırım kararının ayrıntıları, dün İstanbul'da düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı. Halen Çorum'da bir üretim tesisi bulunan ve buradan 16 farklı ülkeye ihracat yapan Algida Türkiye, Konya'da 297 bin metrekarelik alanda 80 bin litreden başlayıp, 200 bin litrelik üretim kapasitesine ulaşacak fabrikanın temellerini atıyor.

100 milyon dolara mal olacak

Toplam 100 milyon dolara mal olacak fabrika 295 kişiye yeni istihdam sağlayacak ve Unilever'in diğer dondurma fabrikalarına da emsal teşkil edecek. Fabrika'nın asıl farkının ise ihracat pazarlarında ortaya çıkması bekleniyor.  AB'nin Türkiye'ye süt ve süt ürünlerinde uyguladığı ambargo, pek çok firma için engel oluşturuyor. Bu engeli aşmak için sektörün önde gelen dernekleri ile bir çalışma yapıldığını anlatan Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, "Bu sorun için 3-4 yıldır bir çalışma içindeyiz. Bizim Konya fabrikamız için alınan sertifikalar  AB yasaları çerçevesinde. Ben bu sorunun 1 yıl içinde sona erdirileceğini tahmin ediyorum. Konya fabrikasında Türki Cumhuriyetleri ve Orta Doğu dışında Avrupa'ya da yatırım yapmak istiyoruz" diye konuştu.

2015'te tüketim 5.6 litreye çıkacak 

Algida'nın Türkiye'ye giriş yaptığı 1990 yılında 0.3 litre olan kişi başı tüketim günümüzde 4 litreye ulaştı. Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, bu yıl 16 çeşit yeni ürünün piyasada olacağını ve Algida'nın kış-yaz sezonu arasındaki tüketim farkını en aza indirmek için çalışmalar devam edeceğini anlattı. Sektörün 2011 yılında 1 milyar TL'Lik ciroya ulaştığını aktaran Kölükfakı, "Hedefimiz 2015 yılına geldiğimizde kişi başı dondurma tüketimini mevsimselliği de azaltarak 5,6 litreye çıkarmak"  ifadesini kullandı.

 

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Kocaer, Türkiye’de ödülü aldı, EMEA bölgesinde de yarışacak

17.11.2017 - İZMİR

Kocaer, EMEA bölgesinde düzenlenecek SAP Kalite Ödülü 2017’de kendi sektöründe Türkiye’yi temsil edecek.... Devamı

THY, gayrimenkul işine girdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Türk Hava Yolları, yeni bir gayrimenkul şirketi kurduğunu duyurdu.... Devamı

Net uluslararası yatırım pozisyonu, 440 milyar dolar açık verdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Net uluslararası yatırım pozisyonunda açık eylülde 440 milyar dolara çıktı. Açık, Yılın ilk 9 ayında açık 77 milyar dolar büyüdü.... Devamı

Ar-Ge bütçesi 24 milyar lirayı geçti

17.11.2017 - İSTANBUL

TÜİK verilerine göre 2016'da Ar-Ge harcamaları yüzde 19,5 artışla 24.6 milyar lira oldu. Bu dönemde 136 bin 953 kişi Ar-Ge personeli olarak çalıştı.... Devamı

Ekimde otomobil satışları yüzde 5,9 arttı

17.11.2017 - İSTANBUL

ODD verilerine göre ekim ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 5,9 artarak 1.2 milyon adet seviyesine ulaştı.... Devamı