İŞ'TE KOBİ'nin avantajlarından faydalanmak için lütfen giriş yapınız.

Beni Hatırla
Şifremi Unuttum

Bilişim Sanayi Başarı Hikayesi

Bilişim Sanayi ve Tic. Ltd. Şti.

1985'te kurulan Bilişim Ltd, Türkiye'nin üstün başarıyla sonuçlanmış önemli projelerine imza atan, alanında uzmanlaşmış, öncü bir yazılımevi ve 'danışmanlık kurumu'dur... Devamı

Algida, Avrupa'ya Konya'dan açılacak

Google Yahoo Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

22.03.2012 Perşembe - İSTANBUL

Algida Türkiye, Konya'da 100 milyon dolarlık yatırım yapacağını açıkladı. 2013 yılında devreye girecek yeni üretim tesisi için 295 kişilik yeni istihdam yaratılacak.

 

Algida, Çorum'dan sonra Türkiye'deki ikinci fabrikasını Konya'da açıyor. Toplam 100 milyon dolara mal olacak yeni fabrika, ilk etapta 80 milyon litrelik üretim yapacak. Çorum fabrikasında daha çok Türki cumhuriyetlerine ihracat yapan Algida Türkiye, 2013 yılında faaliyete geçecek Konya fabrikasından Avrupa'ya ihracat yapmayı hedeflediğini açıkladı.

Dondurma pazarına girdikleri 1990 yılından bu yana 13 kat artan tüketim hacmi ile birlikte Türkiye ile ilgili hedeflerini de büyüten Unilever, Algida markası tek seferdeki en büyük yatırımını Konya'ya yapıyor. Geçtiğimiz yıl işareti verilen yatırım kararının ayrıntıları, dün İstanbul'da düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı. Halen Çorum'da bir üretim tesisi bulunan ve buradan 16 farklı ülkeye ihracat yapan Algida Türkiye, Konya'da 297 bin metrekarelik alanda 80 bin litreden başlayıp, 200 bin litrelik üretim kapasitesine ulaşacak fabrikanın temellerini atıyor.

100 milyon dolara mal olacak

Toplam 100 milyon dolara mal olacak fabrika 295 kişiye yeni istihdam sağlayacak ve Unilever'in diğer dondurma fabrikalarına da emsal teşkil edecek. Fabrika'nın asıl farkının ise ihracat pazarlarında ortaya çıkması bekleniyor.  AB'nin Türkiye'ye süt ve süt ürünlerinde uyguladığı ambargo, pek çok firma için engel oluşturuyor. Bu engeli aşmak için sektörün önde gelen dernekleri ile bir çalışma yapıldığını anlatan Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, "Bu sorun için 3-4 yıldır bir çalışma içindeyiz. Bizim Konya fabrikamız için alınan sertifikalar  AB yasaları çerçevesinde. Ben bu sorunun 1 yıl içinde sona erdirileceğini tahmin ediyorum. Konya fabrikasında Türki Cumhuriyetleri ve Orta Doğu dışında Avrupa'ya da yatırım yapmak istiyoruz" diye konuştu.

2015'te tüketim 5.6 litreye çıkacak 

Algida'nın Türkiye'ye giriş yaptığı 1990 yılında 0.3 litre olan kişi başı tüketim günümüzde 4 litreye ulaştı. Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, bu yıl 16 çeşit yeni ürünün piyasada olacağını ve Algida'nın kış-yaz sezonu arasındaki tüketim farkını en aza indirmek için çalışmalar devam edeceğini anlattı. Sektörün 2011 yılında 1 milyar TL'Lik ciroya ulaştığını aktaran Kölükfakı, "Hedefimiz 2015 yılına geldiğimizde kişi başı dondurma tüketimini mevsimselliği de azaltarak 5,6 litreye çıkarmak"  ifadesini kullandı.

 

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Bize özgü 42 ürün Metro raflarında

16.09.2014 - İSTANBUL

Metro, Türkiye'nin yerli tohumlarını ve değişik bölgelerinde özgün doğa koşulları ve uzman işgücüyle yetiştirilen coğrafi işaretli ürünleri raflarına taşıyor. ... Devamı

Zorlu Holding'in merkez binası Avcılar'dan Levent'e taşınıyor

16.09.2014 - İSTANBUL

Zorlu Holding, merkez binasını Avcılar'dan Levent'e taşıyor.... Devamı

Pamuk para etmedi, üretici tohumculuğa yöneldi

16.09.2014 - İZMİR

Üretici pamuktan para kazanamayınca bir zamanlar 250 bin dekar olan pamuk üretim alanı Bergama'da 63 bin dekarlara geriledi. 2012 yılında özel tohumluk bölgesi ilan edilen Bergama'da üreticinin geçim kaynağı tohumluk oldu. ... Devamı

Kayısı ihracatı yüzde 50 azaldı

16.09.2014 - MALATYA

Malatya'dan geçen ay 30 milyon 443 bin dolarlık kayısı ihracatı gerçekleşirken, geçen yıla göre ihracat yüzde 50 azaldı.... Devamı

Mersinli STK'lar 25 Eylül'de 'marka kent' atağını başlatıyor

16.09.2014 - İÇEL

Mersin'de 30'a yakın STK'nın kurduğu Ekonomi Platformu marka kent hedefine odaklandı. ... Devamı