Turasan Şarap Başarı Hikayesi

Turasan Bağcılık ve Şarapçılık Tur. Tic. A.Ş.

Hasan Turasan’ın şaraba duyduğu aşk, Turasan Şarapçılık’a doğa ve tarihin dünyadaki en güzel buluşma yeri olan Kapadokya’da hayat verdi. Turasan Şarapçılık; üretimde bilgi, özen, teknoloji ve sürekli kalite anlayışı çerçevesinde bütün ürünlerinin kalitesini daha ilk üretim aşamasındayken belirliyor. Bu amaçla; üzümü taşıyan dallardan, şarapları sarmalayan etiket ve şişelere dek, bütün ürün yelpazesini kalite standartlarını korumak adına yoğun bir dikkatle takip ediyor... Devamı

Algida, Avrupa'ya Konya'dan açılacak

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

22.03.2012 Perşembe - İSTANBUL

Algida Türkiye, Konya'da 100 milyon dolarlık yatırım yapacağını açıkladı. 2013 yılında devreye girecek yeni üretim tesisi için 295 kişilik yeni istihdam yaratılacak.

 

Algida, Çorum'dan sonra Türkiye'deki ikinci fabrikasını Konya'da açıyor. Toplam 100 milyon dolara mal olacak yeni fabrika, ilk etapta 80 milyon litrelik üretim yapacak. Çorum fabrikasında daha çok Türki cumhuriyetlerine ihracat yapan Algida Türkiye, 2013 yılında faaliyete geçecek Konya fabrikasından Avrupa'ya ihracat yapmayı hedeflediğini açıkladı.

Dondurma pazarına girdikleri 1990 yılından bu yana 13 kat artan tüketim hacmi ile birlikte Türkiye ile ilgili hedeflerini de büyüten Unilever, Algida markası tek seferdeki en büyük yatırımını Konya'ya yapıyor. Geçtiğimiz yıl işareti verilen yatırım kararının ayrıntıları, dün İstanbul'da düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı. Halen Çorum'da bir üretim tesisi bulunan ve buradan 16 farklı ülkeye ihracat yapan Algida Türkiye, Konya'da 297 bin metrekarelik alanda 80 bin litreden başlayıp, 200 bin litrelik üretim kapasitesine ulaşacak fabrikanın temellerini atıyor.

100 milyon dolara mal olacak

Toplam 100 milyon dolara mal olacak fabrika 295 kişiye yeni istihdam sağlayacak ve Unilever'in diğer dondurma fabrikalarına da emsal teşkil edecek. Fabrika'nın asıl farkının ise ihracat pazarlarında ortaya çıkması bekleniyor.  AB'nin Türkiye'ye süt ve süt ürünlerinde uyguladığı ambargo, pek çok firma için engel oluşturuyor. Bu engeli aşmak için sektörün önde gelen dernekleri ile bir çalışma yapıldığını anlatan Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, "Bu sorun için 3-4 yıldır bir çalışma içindeyiz. Bizim Konya fabrikamız için alınan sertifikalar  AB yasaları çerçevesinde. Ben bu sorunun 1 yıl içinde sona erdirileceğini tahmin ediyorum. Konya fabrikasında Türki Cumhuriyetleri ve Orta Doğu dışında Avrupa'ya da yatırım yapmak istiyoruz" diye konuştu.

2015'te tüketim 5.6 litreye çıkacak 

Algida'nın Türkiye'ye giriş yaptığı 1990 yılında 0.3 litre olan kişi başı tüketim günümüzde 4 litreye ulaştı. Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, bu yıl 16 çeşit yeni ürünün piyasada olacağını ve Algida'nın kış-yaz sezonu arasındaki tüketim farkını en aza indirmek için çalışmalar devam edeceğini anlattı. Sektörün 2011 yılında 1 milyar TL'Lik ciroya ulaştığını aktaran Kölükfakı, "Hedefimiz 2015 yılına geldiğimizde kişi başı dondurma tüketimini mevsimselliği de azaltarak 5,6 litreye çıkarmak"  ifadesini kullandı.

 

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Reel kesim güveninde düşüş

24.06.2016 - İSTANBUL

Haziran'da Reel Kesim Güven Endeksi bir önceki aya göre 3 puan azalarak 106,8 oldu.... Devamı

Kapasite kullanım oranı 32 ayın zirvesinde

24.06.2016 - İSTANBUL

Kapasite kullanım oranı yüzde 76'yı aşarak 32 ayın en yüksek seviyesine çıktı.... Devamı

İhraç edilen her 15 kilo unun bir kilosu Ulusoy'dan

24.06.2016 - SAMSUN

2006 yılında 60 milyon TL seviyesinde olan Ulusoy Un'un cirosu, 2015 yılı sonunda 1 milyar 030 milyon TL'ye yükseldi.... Devamı

Konut satışlarında artış

24.06.2016 - İSTANBUL

Türkiye genelinde mayısta 114 bin 800 konut satıldı. Satılan konut sayısı, geçen ay bir önceki aya göre yüzde 8, geçen yılın aynı ayına göre de yüzde 6,4 arttı.... Devamı

Zorlu Tekstil Grubu, ihracatta 350 milyon dolara göz dikti

24.06.2016 - İSTANBUL

Zorlu Tekstil Grubu Başkanı Aydın "Bizim Türkiye'deki pazar payımız yüzde 25, Almanya'da ise yüzde 3. Elimizdeki mevcut pazarlardaki pazar payımızı genişletmeye çalışmalıyız" dedi.... Devamı